Objevte verzi oblíbené karetní postřehové hry
Dobble z herní řady Access+.
Herní řada Access+ je speciálně přizpůsobena k
podpoře nápravy kognitivních poruch.
Hry jsou nástrojem, který stimuluje schopnosti a
pomáhá upřednostňovat dojmy radosti
a sdílené hry.
Díky větším kartám a symbolům si radost z hraní
mohou užít opravdu všichni! Vyberte
si úroveň obtížnosti, preferovaná pravidla a
pusťte se do hraní! Buďte první, kdo
najde stejný symbol na své kartě a na vyložené
kartě. Vynikající (a zábavný) způsob
posilování pozornosti a pozorovacích dovedností.
Kognitivní funkce využívané ve hře Dobble Access+:
Pozornost a pozorování:
Tři přizpůsobené variace hry Dobble Access+
stimulují pozornost hráčů, po nichž
vyžadují pečlivé prozkoumání karet ve hře. Hráči
se musí soustředit a nasměrovat
pozornost na dvě karty, které porovnávají, a
přitom ignorovat další podněty. Dále
musí rychle, přesně a strategicky prohlédnout
předložené vizuální detaily
(pozorování).
Regulace impulzivnosti a flexibilita:
Hráči musí dbát na to, aby při rychlém prohlížení
karet nechybovali v analýze. Držet
nohu na pomyslné brzdě, aby nereagovali příliš
rychle, vyžaduje regulaci
impulzivnosti. Hráči tak získávají mentální
prostor k monitorování své psychické
aktivity, svých rozhodnutí a fyzických akcí pro
dosažení optimálního výsledku.
Krátkodobá a pracovní paměť:
Tři přizpůsobené variace hry Dobble Access+ po
hráčích vyžadují zpracování dočasných
informací v krátkodobé paměti. Když si hráči
prohlížejí obrázky na jedné kartě, musí
ve své krátkodobé paměti udržet vnímané vizuální
informace (nebo verbální informace,
pokud hledané prvky pojmenovávají), aby je
dokázali najít na druhé kartě. Jejich
pracovní paměť jim skrze opakování či mentální
vizualizaci obrázků umožňuje spojit
si informace v krátkodobé paměti s tím, co se děje
ve hře.
Další kognitivní funkce:
Bez ohledu na zvolená pravidla hráči musí během
hry regulovat své emoce, jelikož ne
všichni budou schopní hrát stejným tempem. To může
vyvolat podráždění a frustraci a
vést k prudkým změnám nálady. Hráči dále využívají
své lexikální pole k přístupu ke
slovům, která popisují obrázky, aby dané spojení
dokázali pojmenovat. Hráči s
lexikálním deficitem mohou na odpovídající symbol
spíše ukázat, než ho pojmenovat. A
hráči využívají také představivost k dočasnému
udržení pozorovaných obrázků, s nimiž
někdy v duchu manipulují, aby je porovnali.
Provádění těchto asociací lze urychlit
naplánováním vizuálního hledání před začátkem hry.
Koupí této hry přispějete 35 Kč na nadaci NAUTIS,
která pomáhá lidem s autismem a
jejich rodinám.
Pohled odborníka: Christophe Debien - Nemocniční
psychiatr:
Hraní možná uzdravuje, ale bezpochyby uklidňuje,
posiluje a rozvíjí. Zřejmě právě
proto hry patří k mnoha nástrojům facilitace,
které každodenně využíváme při práci s
pacienty, ať již ke stimulaci špatné paměti,
zlepšení narušené pozornosti a
projekčních schopností či oživení motorických
dovedností.
Nová řada her Access+ nejen zábavnou formou
přibližuje hry vhodné pro pečovatele a
ty, o které se starají. Přináší toho mnohem více:
umožňuje využívat hry coby součást
péče tím, že je přizpůsobuje a mění tak, aby se
všichni – rodiny, terapeuti a
pacienti – mohli rozvíjet společně s ostatními.
Obsah balení:
- 65 karet Dobble, z toho:
- 13 karet základní úrovně - 4 symboly na každé
kartě
- 21 karet střední úrovně - 5 symbolů na každé
kartě
- 31 karet pokročilé úrovně - 6 symbolů na každé
kartě
- pravidla + co říkají naši odborníci
Doba hraní: 10 min
Počet hráčů: 1-4
Doporučený věk: 6+
660736 /